Buikspieren-oefenen.nl

     Zwemmen - voordelen voor de gezondheid

Zwemmen is een oefening voor mensen van alle leeftijden. Het kan gemakkelijk en goedkoop zijn en je kan dit doen in je eigen tempo. Zwemmen helpt je weer fit te worden of te blijven. Lees in dit artikel de voordelen van zwemmen.
Recreatief zwemmen
Zwemmen is een geweldige recreatieve activiteit voor mensen van alle leeftijden. Recreatief zwemmen kan je een training met weinig impact bieden en het is ook een goede manier om te ontspannen en je goed te voelen. Veel voorkomende zwemstijlen bij recreatief zwemmen zijn schoolslag, rugslag, zijslag en vrije slag.
Gezondheidsvoordelen van zwemmen
Zwemmen is een geweldige workout omdat je je hele lichaam moet bewegen tegen de weerstand van het water.
 
Zwemmen is een goede allround activiteit omdat het:
  •  houd je hartslag hoog, maar neemt een deel van de impactstress van je lichaam weg
  •  bouwt uithoudingsvermogen, spierkracht en cardiovasculaire fitheid
  •  helpt een gezond gewicht, gezond hart en longen te behouden
  •  tonen spieren en bouwt kracht
  •  biedt een compleet lichaamsbeweging, omdat bijna al je spieren worden gebruikt tijdens het zwemmen.
 Andere voordelen van zwemmen
Zwemmen heeft vele andere voordelen, waaronder:
  •  een relax en ontspannende manier om je oefeningen uit te voeren
  •  het verlichten van stress
  •  verbetering van coördinatie, balans, houding en flexibiliteit
  •  het verlichten van blessures
  •  een aangename manier om af te koelen op een warme dag
  •  beschikbaar op veel plaatsen - u kunt zwemmen in zwembaden, stranden, meren, dammen en rivieren. Zorg ervoor dat de omgeving waarin u wilt zwemmen veilig is.
Beginnen met zwemmen
Om te beginnen met zwemmen is heel eenvoudig. Het is een sport voor alle leeftijdsgroepen, vaardigheden en fitnessniveaus. Wat je nodig heb is een zwembroek en eventueel een zwembril. In elke gemeente is er wel een openbaar zwembad te vinden Toegang tot openbare zwembaden kost meestal een paar euro en veel zwembaden bieden zwemlessen voor mensen van alle leeftijden, evenals trainings- en trainingsgroepen.
Goedkoop merkzwemkleding nodig? Voor heren of dames..
Algemene tips om te zwemmen
Voordat je erin duikt:
  •  Zorg ervoor dat je weet hoe je moet zwemmen.
  •  Kies een veilige omgeving.
  •  Warm je spieren en gewrichten op voordat je het water in gaat.
  •  Zorg dat je voldoende drinken bij je hebt.
  •  Ga niet te hard van start, bouw het langzaam op.
  •  Ga naar je arts als je lange tijd niet hebt getraind.
Bekijk ook:
De 5 voedingsmiddelen voor spierherstel
Er zijn nog geen berichten geschreven, doe dat hieronder
Klik hier om aan te passen