Buikspieren-oefenen.nl

De slechtste dingen om te doen na je training

Om lekker te sporten en aan je lichaam te werken is altijd wel een goed idee, maar om deze zweetsessie na de sportschool teniet te doen is zonde. Lees hier de meest slechtste dingen die je kunt doen na het sporten!!
Doe je sportkleding direct uit
Na het sporten is het verstandig om zo snel mogelijk je sportkleding uit te doen. Zelfs als je niet zo veel hebt gezweet, is gedragen of doorweekte kleding een omgeving waar bacteriën zich graag aan vastklampen en kan je bovendien ziek worden als je er te lang in blijft lopen. Ongeacht of je meteen kunt douchen of niet, verander onmiddellijk van kleding, sokken en schoenen om je spieren warm en los te houden. Dit bevordert een goede bloedsomloop, wat het herstelproces na een training helpt.
Gelijk op de bank hangen
Hoe heerlijk is het om uit de sportschool gelijk op de bank te gaan zitten of liggen voor de televisie je favoriete netflix serie bekijken, toch is het beter om dat niet te doen. Een lichte inspanning zoals een wandeling is een ideale manier, omdat het bloed in beweging blijft en helpt bij het herstel door je lichaam te repareren en bij te tanken.
Je eet niet op de juiste manier
Plan goed om te eten en te drinken na het trainen, bij voorkeur binnen 20 tot 30 minuten na het beëindigen van je training.
Als je op weg bent naar je werk, of andere verplichtingen hebt direct na een training, zorg dan dat je iets mee neemt voor onderweg, het liefst natuurlijk een gezonde snacks met een mix van proteïne, beetje vet en complexe koolhydraten om je energiebehoefte aan te vullen. Goede opties zijn magere chocolademelk, een volkoren boterham met kip- of kalkoenfilet, amandelen, fruit of yoghurt.
Na trainen zwaar werk verrichten
Je denkt nu je toch goed bezig bent kan ik na het sporten even die zware klusjes rond het huis doen of een vriend(in) helpen met een kast verplaatsen. Dit kan je toch beter niet doen, zeker als je nog niet gegeten of gedronken hebt en met vermoeide spieren zal het een zware klus worden, wat resulteert in blessures en moeheid. Beter is het om die zware klus te bewaren wanneer je een dag niet ben wezen sporten. 
Bekijk ook:
Er zijn nog geen berichten geschreven, doe dat hieronder
Klik hier om aan te passen