Buikspieren-oefenen.nl

5 beste voedingsmiddelen voor de spieren!

Soms kan spierpijn een lekker gevoel geven, je hebt lekker hard getraind en nieuwe doelen bereikt lichamelijk en kracht. Maar soms kan de spierpijn heviger zijn, dat het niet prettig aanvoelt. Om je snel te herstellen van je spierpijn zijn er bepaalde producten die je kunt eten, zodat je weer snel kan gaan trainen. Deze producten hebben nog meer voordelen, dat lees je in dit artikel.
1. Kipfilet
Kip is wereldwijd het meest geconsumeerde vleesproduct. Bij sporters is kip heel populair, er zit in kip heel veel eiwitten in, slechts 3 gram kip zonder vel biedt 28 gram eiwit!
 
Nog meer voordelen van het eten van kip:
  • Het opbouwen van spiermassa
  • Het herstellen van spiermassa
  • Het kwijtraken van lichaamsvet
2. Tonijn
Tonijn in blik zit vol met eiwitten en is vaak te combineren met eenvoudige gerechten, makkelijk mee te nemen voor onderweg en lang houdbaar. Tonijn verpakt 22 gram eiwit per 3 gram!
 
Tips voor tonijn in blik:
  • Zoutgehalte is erg hoog, spoel af met water.
  • Koop tonijn in blik met water niet met olie.
  • Een portie tonijn voldoet aan je dagelijkse vitamine-D behoefte.
3. Amandelen
Amandelen is een zeer populaire notensoort. Ze bevatten veel gezonde vetten en eiwitten. Een handje vol amandelen(30 gram) bevat 6 gram eiwitten. 
 
nog meer voordelen van het eten van amandelen:
  • Zitten vol met antioxidanten
  • Kunnen helpen bij bloedsuikerbeheer
  • Kunnen het cholesterolniveau verlagen
  • Zijn ontzettend effectief bij afvallen
4. Kwark
Kwark is in de laatste jaren erg populair geworden en hoort in een gezonde levensstijl. Door ook een grote hoeveelheid eiwitten in kwark is het populair bij sporters. In feite levert een ½ kopje kwark maar liefst 14 gram eiwit op! Kwark kan worden gemengd in smoothies of worden gecombineerd met verse perziken, peren en ananas.
5. Griekse yoghurt
Griekse yoghurt is rijk aan eiwitten en ook veel andere voedingsstoffen zoals vitamine B, één kopje (of 8 gram) magere Griekse yoghurt levert 11 gram eiwit. In Griekse yoghurt zit vol met probiotica. probiotica helpen je immuunsysteem op pijl te houden en maagproblemen te verminderen.
Bekijk ook: