Buikspieren-oefenen.nl

10 kilo afvallen met een dieet plan!

Dieetplan om 10 kilo afvallen!
Er zijn heel veel diëten die jouw beloven je snel af te vallen, maar als je echt wilt afvallen en op gewicht wilt blijven, is het beter niet te snel af te vallen om geen jojo-effect te krijgen. 10 kilo afvallen duurt normaal gesproken 3 tot 6 maanden, ligt aan je lichaamsbouw en dieet. Je denkt nu zo lang, ja tuurlijk kan je snel afvallen met een crashdieet, maar dat is niet zo gezond voor je. Je houdt het meestal niet zo lang vol en val je weer terug in je oude patroon.
Het advies dat je al meerdere keren misschien al hebt gehoord, is natuurlijk gezonder eten en mindere grote portie eten en dus minder calorieën binnen krijgen. De sleutel om af te vallen is dan ook echt gezonde voeding en actief bewegen toe te voegen in jouw dieetplan.
Minder calorieën om 10 kilo af te vallen met dieet plan.
Als je 10 kilo of 22 kilo probeert af te vallen, moet je minder calorieën binnen krijgen dan wat je dagelijks verbrandt. Het is algemeen bekend dat 1 kilogram lichaamsgewicht ongeveer 7.700 calorieën heeft. Om 1/2 tot 1 kilogram per week af te vallen, moet je je huidige caloriebehoefte - het aantal calorieën dat nodig is om je gewicht te behouden - met 550 tot 1.100 calorieën per dag verminderen.
Hoewel je calorie-inname moet verminderen om af te vallen, moet je zeker niet minder dan 1.200 calorieën per dag eten als je een vrouw bent of minder dan 1.800 calorieën als je een man bent. Als je te weinig calorieën eet, kan jouw lichaam de verbranding van calorieën vertragen en je gewichtsverlies laten ontsporen.
Het eten van voedingsmiddelen die je vol gevoel geven.
Lekkere trek is misschien wel je grootste vijand als je wilt afvallen. Om je hier tegen te beschermen, neem je een dieet met voedingsmiddelen die je een vol gevoel geven. 
Fruit, groenten en bouillon soep zijn wat voorbeelden van voedingsarme middelen die je energie geven. Een goede keus kan ook zijn granen, zoals rijst, tarwe, gerst en rogge, dankzij hun hoge vezelgehalte. De vezels doen er langer over om te verteren, waardoor je langer een vol gevoel hebt.
Eiwitten zijn onmisbaar voor spieren, organen, zenuwstelsel en bloed, een paar voorbeelden waar veel eiwitten in zit zijn: mager vlees, gevogelte zoals kip of kalkoen, vis, melk(producten), peulvruchten, eiwitshakes en eieren. Deze producten helpen jouw de honger beter te stillen dan koolhydraten. Ook eiwitten doen er langer over om te verteren en dwingt je lichaam om iets meer calorieën te gebruiken om te verwerken.
Zorg ervoor dat bij elke maaltijd die je neemt eiwitten bevat om je honger tegen te gaan. 1 ei bevat zo 6 gram eiwit, een glas melk ong. 8 gram, 3 ons mager vlees heeft 22 gram en 3 ons kippenborst bevat 26 gram eiwit. 
Strategie om 10 kilo afvallen met dieet plan!
Net zoals je voedselkeus, is het vaak zo wat je eet een belangrijk deel van je dieetplan als je 10 kilo wilt afvallen. Voor  energie en controle over je lekkere trek, houd je aan 3 maaltijden plus 3 tussendoortjes en probeer elke maaltijd dat deze dezelfde hoeveelheid bevat. Eet voedingsmiddelen die je een vol gevoel geven, door de helft van je bord te vullen met groente, eiwitrijke producten, fruit en granen.
Een goed voorbeeld van een ontbijt kan zijn uit 2 hardgekookte eitjes met een volkoren cracker en een stukje fruit. Een lunch kan bestaan uit een kippensoepje met een heerlijke salade. Het avondeten een lekkere gegrilde zalm, gebakken aardappeltjes en groente naar keuze. Lekkere keuzes voor de tussendoortjes kan zijn: schaaltje yoghurt, fruit, snackgroenten of een volkoren biscuitje.
Zorg dat je dit soort voedsel beperkt eet, zoals koekjes, snoep, chips en vette snacks en let op met sauzen. Drink zo min mogelijk frisdrank, zoete thee, koffie met melk en suiker of pakken sap zoals jus d'orange daar zit veel suikers in. Let goed op de verpakkingen als je boodschappen gaat doen, kost wat meer tijd maar op een gegeven moment weet je wat je wel en beter niet kan kopen. De beste keus om te drinken is uiteraard water, vind je water lastig om te drinken of niet lekker? Voeg er anders wat fruit toe of een paar schijfjes citroen. Drink ook absoluut geen alcohol!
Beweeg om kilo's te verbranden.
Om kilo's te verbranden hoort een plan met een fysiek aanpak, een goed voorbeeld is met een vriend(in)een lekkere stevige wandeling of een heerlijke fietstocht. Streef er naar om minimaal 6 dagen per week een half uur matig intensieve lichamelijke activiteit te doen, dat kan ook door te gaan joggen, tennissen, een les gaan volgen op de sportschool of gewoon op je werk tijdens de pauze even een wandeling te maken met je collega
1 van de gevolgen van afvallen is het verlies van vetweefsel, als je minder calorieën binnen krijgt verliest je lichaam spieren en vet. Juist die spieren zorgen ervoor dat je calorieën verbrandt. dus hoe meer spieren(breder), hoe meer je lichaam de hele dag door aan energie verbruikt. Natuurlijk moeten die spieren wel onderhouden worden als dat lukt, dan wordt afvallen stukken makkelijker!
Megane - 1 week geleden
ok